Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

«Ὢ γλυκύ μου ἔαρ»- Η κορύφωση του Θείου Δράματος

«Ὢ γλυκύ μου ἔαρ»- Η κορύφωση του Θείου Δράματος


Μ. Παρασκευή 17 Απριλίου 2020, τα Άγια και Σωτήρια Πάθη του Κυρίου

09.00 π.μ. - 12.00 μ.μ. Αποκαθήλωση
19.00 - 22.30: Επιτάφιος Θρήνος

Ο Κώστας στόλισε φέτος στο Σπιτάκι, μόνος. Ο Χριστός πάνω στο Σταυρό πιο μόνος από ποτέ! Ας τον κυκλώσουμε με την αγάπη μας και με την ευχή του χρόνου να είμαστε όλοι στην ενορία μας, αφού φέτος λόγω των συνθηκών «Μένουμε σπίτι» και παρακολουθούμε τις Ακολουθίες από τον Άγιο Νικόλα Ραγκαβά, ζωντανά, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, από το livemedia.gr/easter20. Συνδεθείτε και κάνετε follow στη σελίδα.

Ότε εκ’ του ξύλου σε νεκρός, ο Αριμαθαίας καθείλε, την των απάντων ζωήν, σμύρνη και σινδόνι σε Χριστέ εκήδευσε, και τω πόθω ηπείγετο, καρδία, και χείλη, σώμα το ακήρατον, σου περιπτύξασθαι, όμως συστελλόμενος φόβω, χαίρων ανεβόα σοι· Δόξα, τη συγκαταβάσει σου Φιλάνθρωπε.

Ὅτε κατῆλθες πρὸς τὸν θάνατον,
ἡ ζωὴ ἡ ἀθάνατος,
τότε τὸν ᾅδην ἐνέκρωσας,
τῇ ἀστραπῇ τῆς Θεότητος·
ὅτε δὲ καὶ τοὺς τεθνεῶτας
ἐκ τῶν καταχθονίων ἀνέστησας,
πᾶσαι αἱ Δυνάμεις τῶν ἐπουρανίων ἐκραύγαζον·
Ζωοδότα Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν,
δόξα σοι.

Ἡ ζωὴ ἐν τάφῳ,
κατετέθης Χριστέ,
καὶ Ἀγγέλων στρατιαὶ ἐξεπλήττοντο
συγκατάβασιν δοξάζουσαι τὴν σήν.


Καθελών σε Λόγε,
ἀπὸ ξύλου νεκρόν,
ἐν μνημείῳ Ἰωσὴφ νῦν κατέθετο·
ἀλλ’ ἀνάστα σῴζων πάντας ὡς Θεός.

Προσκυνῶ τὸ Πάθος,
ἀνυμνῶ τὴν Ταφήν,
μεγαλύνω σου τὸ κράτος Φιλάνθρωπε,
δι’ ὧν λέλυμαι παθῶν φθοροποιῶν.

Οἴμοι φῶς τοῦ Κόσμου!
οἴμοι φῶς τὸ ἐμόν!
Ἰησοῦ μου ποθεινότατε ἔκραζεν,
ἡ Παρθένος θρηνῳδοῦσα γοερῶς.

Ἄξιόν ἐστι,
μεγαλύνειν σε τὸν Ζωοδότην,
τὸν ἐν τῷ Σταυρῷ τὰς χεῖρας ἐκτείναντα,
καὶ συντρίψαντα τὸ κράτος τοῦ ἐχθροῦ.

Αἱ γενεαὶ πᾶσαι,
ὕμνον τῇ Ταφῇ σου,
προσφέρουσι Χριστέ μου.

Οὕς ἔθρεψε τὸ μάννα,
ἐκίνησαν τὴν πτέρναν,
κατὰ τοῦ Εὐεργέτου.

Οὕς ἔθρεψε τὸ μάννα,
φέρουσι τῷ Σωτῆρι,
χολὴν ἅμα καὶ ὄξος.

Ὢ γλυκύ μου ἔαρ,
γλυκύτατόν μου Τέκνον,
ποῦ ἔδυ σου τὸ κάλλος;

Θρῆνον συνεκίνει,
ἡ πάναγνός σου Μήτηρ,
σοῦ Λόγε νεκρωθέντος.

Γύναια σὺν μύροις,
ἥκουσι μυρίσαι,
Χριστὸν τὸ θεῖον μύρον.

Αἱ γενεαὶ πᾶσαι,
ὕμνον τῇ Ταφῇ σου,
προσφέρουσι Χριστέ μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου